Nivenoid

 

 

Alkalmazásbemutató :

A Nivenoid egy arcade típusú játék, ahol egy föld alatti pályán kell végigmennünk kulcsokat és üvegeket keresgélve, miközben robotok és csapdák nehezítik a pálya teljesítését. A pályát kapuk zárják le, aminek a kulcsait meg kell keresni a továbbjutáshoz. Ezt a játékot 2003-2004-ben írtam Windows XP-n, majd 2015-ben átírtam egyes részeit, hogy Windows 7-8-10 alatt is működjön.

 

Videó

 

 

 

A pálya egy kicsit labirintus szerű de nagyon izgalmas, van benne sok mászkálás, létrázás és liftezés. Ha egy pályarész le van zárva, akkor meg kell keresni a hozzá való kulcsot, miközben különböző tulajdonságokkal bíró robotok hajkurásznak minket.

 

 

 

A kulcsokat dobozokba rejtette a gép a játék indulásakor több féle variációban, mind ahogy a robotok tulajdonságait is véletlen szerűen határozza meg a program. Az üvegeket lufik emelgetik fel-le, ezzel is növelve a robotokkal való találkozás esélyét.

 

 

 

A pályának van egy része ami erősen hasonlít a jó öreg Impossible mission-re, csak itt a robotok a tulajdonságuktól függően át is tudnak haladni rajta. Ha meghalunk, akkor a liftek alapállapotba állnak, és ha ekkor éppen robot halad át a liften, akkor előfordulhat, hogy a lift kimegy alóla, és a robot leesik egy olyan helyre, amitől nagyon nehéz lesz a további játék.

 

 

 

Olyan is van a játékban, hogy a robot utánunk esik a liftaknába, és ha előtte nem tudjuk megszerezni a kulcsot, akkor már nem is fogjuk tudni. A fenti videóban elfelejtettem egy üveget megkeresni, azért nyírja ki az emberünket a robot a játék végén.

 

 

 

 

 

A játékot 2003-ban kezdtem el írni Delphiben nagyrészt Assembly nyelven, mindezt tettem úgy, hogy nem ismertem az OpenGL-t vagy DirectX-et. A játék lelke egy bazinagy bitmap, amibe belerajzolgattam a robotokat és lifteket és az emberünket(amiknek a helyét előtte eltároltam, majd a következő frame előtt visszamásoltam). A bitmap különböző színei tulajdonságokkal bírtak, így a pálya építésekor elég volt a megfelelő színekkel rajzolni egy liftet, illetve egy lift megállót, és az emberke máris használni tudta, nem volt benne külön lifteket vezérlő programkód, ha rajzoltam a bitmap-ra ezer liftet, akkor mind az ezret használni tudta. A játék sajnos nem nem lett ismert, mert pont akkoriban vettem házat és elment az idő a felújítással, közben új windows rendszer lett, amin már nem is működött, majdnem tíz évvel később írtam át újra, hogy a windows 7 utáni oprendszereken is működni tudjon. Sajnos a Delphi sem támogatja már az assemblert, így a fő részeket már át sem tudom írni, de szerencsére a játék több fájlból tevődik össze, és azt a részt ami a billentyüzet leütéseket figyeli és nem működött windows 7 alatt, azt pont át tudtam írni. A játék fizetősnek készült, ezért a pályát egy fekete shareware felirat zárja el a felénél, de ennek már nincs jelentősége, úgyhogy a szériaszám kezelőt is a zip-be csomagoltam. Remélem felkeltettem a figyelmed a játék iránt, és letöltöd kipróbálni.

 

 

 

 

 

 

A programot készítette:

 

Varga Csaba, Balf, Magyarország

email:   domel @ pr.hu

email telefonra: domelikari @ gmail.com

 

 

Zene a játék alatt:

 

Balázs Dániel

sajnos semmit nem tudok már róla

 

 

Zene a menüben:

 

Végvári Norbert

Székesfehérvár, Magyarország

 

 

2003-2004, és 2015